اصطلاحات و لغات در تولید محتوا

استفاده درست از اصطلاحات و لغات را در دستور کار داشته باشید.

کتاب بهتر بنویسم از آقای استاد رضا بابایی را مطالعه کنید و از کلمات و اصطلاحات درست استفاده کنید.

برخی از افراد ریشه لغت ها را نمیشناسند و این باعث میشود که محتوای شما زیر سوال برود.

به عنوان مثال به این چند کلمه مشابه نگاه کنید.

(( ادامه دارد = باقی مانده است /

به هیچ روی = به هیچ وجه  /

درب باز است = در باز است /

وقتی که = وقتی /

درحالی که = مادامی که ))

وقتی محتوا تولید میکنید، تک تک کلمات و لغات مهم هستند، در نتیجه باید مثل یک فرد حرفه‌ای عمل کنید.

یادتان باشد چه در تولید محتوا و چه در میدان مسابقه ورزشی، بهترین نتیجه برای حرفه‌ای‌ترین و هوشمندترین فرد است.

محتوای شما علاوه بر اطلاع رسانی در حال آموزش است، هر محتوای شما میتواند جنبه اطلاع رسانی و آموزش و حتی سرگرمی را داشته باشد.

شما از هر بابت باید مراقب محتوای خودتان باشید.

مراقب باشید که با کلمات بازی نکنید و مخاطب خودت را گمراه نکنید.

به عنوان مثال  با استفاده از دم نوش فلان شما تا ۲۰ درصد وزن کم خواهید کرد.

و یا با استفاده از دم نوش فلان شما ۲۰ درصد وزن کم خواهید کرد.

در دو جمله بالا کلمه تا کل ماجرا را تغییر داده است.

بنابر این مراقب کلمات خود باشید.

و البته باید پاسخگوی محتوای خودتان باشید.

لطفا در تولید محتوا به چیزی که قرار است نوشته شود و یا گفته شود خوب دقت کنید و بارها آن را بررسی کنید، و از زوایای مختلف به آن توجه داشته باشید.

در تولید محتوا بارها سوال بپرسید، سوال پرسیدن باعث خلاقیت در شما میشود.

سوال مسیر شما را شفاف میکند.

آیا این محتوا مناسب این گروه از مخاطب‌ها است؟

آیا محتوای من ارزشی برای مخاطب ایجاد میکند؟

آیا محتوای من باعث ایجاد احساس رضایت مخاطب میشود؟

……..

دقت کنید طراحی سوال برای تولید محتوا بسیار مهم است و شما باید مراقب سوالهای خودتان باشید، زیرا سوال بد مسیر شما را به بیراحه می‌برد.

سعی کنید هنگام شروع محتوا از اما و اگر استفاده نکنید، به نظر میرسد که این گونه شروع کردن ها جالب نمیباشد و مخاطب بر سر دوراهی قرار میگیرد.

تاکید بر شفاف بودن محتوا است. یا از کلمات ناقص و بی معنی استفاده نکنید این نشان دهند ضعف شما در تولید محتوا است.

باید دقیقا بدانی که چه میخواهید و شفاف سازی کنید وقتی شما خودتان نمیدانید که چه میخواهید؛ با این شیوه مخاطب را از دست خواهید داد.

حواستان به ماجرای داستان استاد، شاگردی باشد، سعی نکنید مثل معلم بخواهید شاگردان را نصحیت اخلاقی کنید، بلکه به این موضوع فکر که ارزش افزوده مخاطب چه خواهد شد، در حال حاضر خیلی ها ادعای استادی را دارند در حالی که استاد بودن به حرف زدن نیست به عمل کردن است، اگر موضوعی را بیان میکنید نمونه و مثال داشته باشید تا محتوای شما نشانی از واقعیت را در خود داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه