شروع داستان یک کسب‌وکار

شروع داستان یک کسب‌وکار

همیشه یا  حداقل اکثر مواقع ذهن ما درگیر یافتن یک ‌راه و روشی برای کسب درآمد بیشتر است و یا مدیریت بهتر هزینه‌ها، از طرفی با توجه به منابع درآمدی و میزان هزینه همیشه در تضاد هستیم، می‌دانیم که زندگی سراسر هزینه است و باید این هزینه‌ها را از کسب‌وکار بدست آوریم، خوب به همین منظور بیشتر افراد به دنبال استخدام شدن در یک شرکت برای دریافت حداقل حقوق و به‌ قول ‌معروف مبلغی که بشود با آن زنده‌مانی کرد، و برای زندگانی خوب نیاز به درآمد بیشتر از هزینه داریم و این در حالی است که با حقوق کارمندی که معمولاً بسیار کمتر از هزینه‌ها است باید سوخت و ساخت، ازآنجاییکه میل بقا در ذات ما انسان‌ها نهفته است و برای بقا نیاز به پول داریم و پول هم از کسب‌وکاری بدست می‌آوریم و همه این ماجراها بستگی به سناریو و داستانی است که ما تعریف کرده‌ایم.

داستان کسب‌وکار شما چیست؟

داستان هر کسب‌وکاری متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال یک آتش‌نشان داستان‌های مخصوص به حوادث و فعالیت‌های خودش را دارد و یک پارچه فروش هم ‌داستان مخصوص به خودش را دارد و از طرفی یک کارمند هم‌ داستانی مربوط به خودش و نیز داستانی مربوط به صاحب‌کارش را دارد.

همه تجربه شنیدن داستان‌های دیگران در مورد کسب‌وکارشان را داریم و همچنین خودمان بارها داستان‌هایی از کسب‌وکارمان برای دیگران تعریف کرده‌ایم.

ذهن ما با شنیدن داستان‌های کسب‌وکارهای گوناگون در ثبت تجربه‌ها و دستاوردهای مختلف از داستان‌ها است.

به عبارتی بخش مهمی از تجربه‌های ما با استفاده از داستان‌ها شکل‌گرفته است. به نظر می‌رسد که بخش عمده تجربه‌ها از طریق داستان‌ها و احتمالاً تکرار برخی از آن‌ها بدست آماده است.

با توجه به بحث بالا اگر داستان‌های ورودی را تغییر دهیم می‌توان نتیجه گرفت که داستان‌های خروجی نیز تغییر خواهند کرد.

آیا وقت آن نشده که یک داستان جذاب جدیدی از کسب‌کار خودتان را تعریف کنید؟

من به عنوان نویسنده در حوزه کسب‌وکار و همچنین مشاور کسب‌وکار میتوانم به شما کمک کنم تا داستان جدیدی از زندگی و کسب‌وکار خودتان را تعریف کنید.

فقط کافی است در تلگرام به آدرس زیر پیام بدهید.

t.me./Businessfollow 

و یا با شماره مستقیم خودم در تماس باشید . ۰۹۱۲۵۷۷۶۵۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه