بهترین و پولساز ترین شغل

 

کدام شغل ؟

من می‌خواهم یک شغل پول‌ساز انتخاب کنم؟

به نظر شما کدام شغل پول‌سازتر است؟

از کجا باید شروع کنم؟

شاید بروم یک ‌دندان‌پزشک بشوم.

ولی شنیدم وکالت پول بیشتری دارد.

دوستم می‌گفت یکی از فامیل‌ها فروشنده پوشاک است و درآمد فوق‌العاده‌ای دارد.

ولی به نظرم پول تو طلافروشی است.

فکر می‌کنید کدام شغل موقعیت درآمدزایی ؟

دقت کنید:

بی‌نهایت شغل وجود دارد و بی‌نهایت راه‌کار وجود دارد.

به نظر شما کدام شغل پول‌ساز است یا به عبارتی در چه شغلی می‌توان موفق شد.

نمایشگاه اتومبیل

دندان‌پزشک

متخصص رنگ اتومبیل

متخصص اعصاب

متخصص تولید محتوا

ادمین اینستاگرام

بلا گری

تولیدی پوشاک

ساختمان‌سازی

گردشگری

می‌بینید این‌قدر شغل وجود دارد که بخواهیم بنویسیم از حوصله این مقاله خراج می‌شود.

اینجا بحث بر سر این است که کدام شغل پول‌ساز است، یا کدام شغل موقعیت بهتری دارد

با اطمینان می‌شود گفت همه مشاغل پول‌ساز هستند و گاهی بی‌نهایت ثروت آفرین. اما برای همه این‌جوری نیست یا به عبارتی همه افراد در بیزینس خودشان موفق نمی‌شوند به عبارتی کمتر از ۱۰ درصد افراد در کسب‌وکارشان  موفق هستند.

به‌عنوان مثل دبیری می‌شناسیم که فقط حقوق ثابت و ماهیانه خود را می‌گیرد و در مقابل دبیری داریم که هر ساعت درآمدی معادل حقوق یک ماه همکارش را کسب می‌کند.

به عبارتی می‌شود گفت که هیچ شغل خاصی نداریم که پول‌ساز باشد یا نباشد. می‌شود گفت که همه کسب‌وکارها ثروت آفرین هستند به شرطی که درست رفتار کنیم.

برخی از اشخاص به‌شدت نگران انتخاب شغل هستند، نگرانی آن‌ها از این است که اگر یک بیزینسی را انتخاب کنند دیگر نمی‌توانند از آن خارج بشوند و یا تغییر شغل برایشان ممکن است به‌شدت سخت باشد و شاید باید قبول کننده که تا ابد می‌بایست آن کار را  ادامه بدهند، نگرانی خیلی زیادی در مورد انتخاب شغل دارند، مثل این می‌ماند که این گزینه آخر است و حق انتخاب دیگری ندارند و راه برگشتی نیست.

خیلی سخت نگیرید، به شغلی که علاقه‌مند هستید و یا احساس می‌کنید که ممکن است در آینده به آن علاقه‌مند شوید را انتخاب کنید و شروع کنید. یا به‌عبارتی‌دیگر بی‌خیال شوید و اولین بیزینسی که به شما پیشنهاد می‌شود را قبول کنید و دست بکار شوید. ممکن است که هیچ تصمیم و علاقه‌ای در کار نباشد یک موقعیت شغلی به وجود آمده و شما آن را قبول کردید حالا به هر دلیلی که می‌خواهد باشد مشکلی نیست فعلاً شروع کنید، نگران نباش قرار نیست تا ابد در این کار بمانید در حین کار با آگاهی و اطلاعات جدیدی روبرو خواهید شد که به شما انگیزه می‌دهد که این بیزینس را ادامه دهید یا از آن خارج شوید ولی نکته اینجاست که کار با خودش کار می‌آورد.

نگاهی به افراد کارآفرین کنید، چندین بیزینس را تجربه کرده‌اند در برخی پیروز شده  و در برخی شکست‌خورده‌اند تا جایی پیشرفته‌اند که بیزینس موردعلاقه خودشان را انتخاب کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال آقای باب پراکتور که یک نویسنده و سخنران است درجایی می‌گفت که باکار خدمات و نظافت منزل کار را شروع کرده و در زندگی‌نامه بسیار از افراد و کارآفرینان برتر کشور خودمان نیز می‌شنویم که بیزینس های مختلفی را تجربه کرده‌اند تا به کسب‌وکار موردعلاقه خودشان رسیده‌اند.

پس وارد شغلی شوید حتی موردعلاقه شما نباشد، با چالش‌های آن آشنا می‌شوید، موفقیت‌های آن را مشاهده می‌کنید، شرایط خاص آن شغل را درک می‌کنید، حالا درک شما از کسب‌وکار بیشتر شده است درنتیجه خیلی وسواس نداشته باشید شروع کنید، من  خودم شخصاً کسب‌وکارهای مختلفی را تجربه کردم و با آن‌ها افتخار می‌کنم و همه این تجربه‌ها باعث شد تا با افراد مختلف آشنا شوم و مشکلات مختلف بیزینس ها را به‌خوبی درک کنم.

چند نمونه از مشاغل را نام می‌برم که در آن‌ها هم افراد موفق و بسیار موفق هستند و هم افراد معمولی و شکست‌خورده دیده می‌شود.

” پزشکان – وکلا – مکانیک – صافکار – املاک – نمایشگاه اتومبیل – بسازبفروش یا سازنده‌ها – فروشگاه‌ها – کارخانه‌های مختلف – صنایع غذایی – صنایع بسته‌بندی – تولید ماکارونی – . . . . ”

ما بی‌نهایت شغل داریم که در هر گروه فقط تعداد کمی برنده هستند.
چند روز پیش با دوستی آشنا شدم که در حوزه بازیافت فعالیت می‌کند و در این شغل به‌شدت موفق بوده و پول‌ساز هستند، به قول ایشان کار بازیافت  و تولید محصولات گرانول و مواد پلیمری و مواد مصنوعات پلاستیکی به‌شدت پول‌ساز است ولی وقتی اسم بازیافت که مطرح می‌شود کمی نگاه مردم متفاوت می‌شود.

نکته شما باید شغلی را انتخاب کنید که ارزش‌آفرین باشد و این قانون طبیعت است بر اساس ارزش پیشنهادی شما به شما پول می‌دهند، به عبارتی برای کسب درآمد باید ارزش ایجاد کنید.

مهم‌ترین کلید هر کسب‌وکاری ارزش پیشنهادی آن کسب‌وکار است.

پول دریافتی شما بر اساس ارزش پیشنهادی شما است.

ارزش پیشنهادی شما می‌تواند: ایجاد یک شرایط خاص باشد یا یک موقعیت خاص و یا یک خدمات مهم و ویژه باشد، بر اساس ارزشی که ایجاد می‌کنید پول خواهید گرفت. خوب به طبیعت نگاه کنید هر آنچه در دل طبیعت وجود دارد برای خود ارزش پیشنهادی دارد، به عبارتی بهتر ارزش پیشنهادی یک قانون نانوشته در طبیعت است به درختان به پرندگان به حیوانات به آب به باد به خاک و هر آنچه می‌بیند یک ارزش یا چندین ارزش دارد.

شما نمی‌توانید بدون ارزش پیشنهادی پول دریافت کنید، شما باید در کسب‌وکارتان یک ارزش پیشنهادی ویژه داشته باشید، هر چه باارزش‌تر باشد بیشتر دریافت خواهید کرد. کسب‌وکارتان باید ارزش‌آفرین و ارزشمند باشد.

در هر کسب‌وکاری که هستید یک سؤال مهم از خودتان بپرسید.

کسب‌وکار من چه ارزش پیشنهادی برای مخاطب من دارد؟

در ادامه می‌توانید سؤالات مشابه دیگری مطرح کنید به‌عنوان‌مثال:

کسب‌وکار من چه مشکلی را حل می‌کند؟

من چه خدماتی را می‌توانم ارائه کنم؟

کدام خدمات من در نوع خود بهترین است؟

در کسب‌وکار من کدام بخش عالی است؟

من کدام کار را می‌توانم به نحوه عالی و شایسته انجام دهم؟

بهترین خدمات کسب‌وکار ما کدام است؟

کدام موارد را با بالاترین کیفیت می‌توانیم انجام دهیم؟

کدام کالا یا خدمات ما در نوع خود بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است؟

مجدد برگردیم به سراغ علایق شخصی در کسب‌وکار.

در محیط کاری که هستید چقدر به آن علاقه دارید؟

باورهای شما نسبت به آن کسب‌وکار چه جایگاهی دارد؟

یک جمله معروف ” تو این بیزینس پول نیست خودت را بدبخت نکن”

چقدر از این مدل کلمات را شنیده‌اید درحالی‌که می‌بینید برخی از آدم‌ها در آن کسب‌وکار فوق‌العاده موفق هستند. ولی این‌جوری نیست شما اگر باور داشته باشید که در شغل موردعلاقه‌تان پول و موفقیت وجود دارد حتماً موفق می‌شوید.

نکته اینجا است که باور داشته باشید که در شغل موردنظر شما پول فراوان هست و قبلاً افرادی در آن بیزینس موفق شده‌اند پس شما هم می‌توانید موفق بشوید، تأکید می‌کنم که باید باور داشته باشید که شما هم می‌توانید رد بیزینس خودتان موفق باشید.

نکته دوم: اینکه شما اگر قصد دارید در بیزینس خودتان موفق شوید باید عاشق آن کسب‌وکار باشید.

نکته سوم: مهم‌ترین گینه ارزش پیشنهادی شما چیست؟

مهم است که شما باید شغلی را انتخاب کنید. حتی اگر علاقه‌ای هم ندارید شروع کنید، شاید در آینده به آن شغل علاقه‌مند شوید و شاید در آن شغل موفق شوید، مهم این است که شروع کنید و منتظر نباشید، اگر نسبت به بیزینسی تجربه ندارید حتماً از یک مشاور، مشاوره بگیرید. نگران نباش کاری را شروع کن و در طول مسیر اگر نتوانستی با آن کنار بیاید آن را تغییر دهید ولی خیلی از این بیزینس به آن بیزینس نرید، تجربه لازم است ولی افراط نکنید.

خوب دقت کنید شما باید در کسب‌وکارتان ارزش‌آفرین باشید.

این‌یک قانون طبیعت است ( بده = بستان )، می‌خواهی نفس بکشی باید (( دم سپس بازدم )) هوا بگیر دی‌اکسید پس بده.

تذکر:

“برای اینکه به درآمد برسید – برای اینکه به ثروت برسید – برای اینکه در کسب‌وکارتان موفق باشید – برای اینکه به نعمت و به ثروت برسید ”

باید و باید یک یا چند ارزش پیشنهادی ارائه کنید – باید یک سری خدمات ارائه کنید – باید کمک کنید تا کار مردم راحت‌تر انجام شود – باید مشکلات مردم را حل کنید – باید کیفیت و کمیت خدمات خودتان را بالا ببرید – باید آموزش پذیر باشید و بهترین خدمات را ارائه بدهید –

تجربه به من ثابت کرده که اگر در کاری که عاشق آن هستی و آن کار را عاشقانه انجام می‌دهی، بدون شک گذر زمان را متوجه نخواهی شد، بدون شک گذر زمان را متوجه نخواهید شد –  خستگی‌ناپذیر خواهید شد – خیلی کم پیش میاید که گرسنه بشوید –

زمانی که مدیر هتل بودم یا زمانی که ساخت‌وساز می‌کردم ، یادم نمی‌آید کی به‌موقع غذاخورده باشم حتی خیلی مواقع نهار خوردن یادم می‌رفت – وقتی محتوا تولید می‌کنم اصلاً خسته نمی‌شوم فقط کیف می‌کنم که محتوای بعدی آمده شد.

نکته: ۱ – باید کارتان را عاشقانه ادامه بدهید. ۲ – باور مثبت به آن بیزینس داشته باشید که ما حتماً در آن موفق می‌شوید.

لطفاً:  کاری را انجام بده که عاشق آن هستید و عاشقانه آن کار را انجام بدهید و با تمام وجود در آن بیزینس نفر اول باشید.

ولی اگر علاقه خودت را می‌شناسی و دنبال علاقه شخصی خودت نمی‌روی و شغل موردعلاقه‌ات را انتخاب نمی‌کنی یک موضوع مهم در درون تو وجود دارد  و آن شاید باور این را داشته باشید که در این بیزینس پول به دست نمی‌آید.

اگر باور داشته باشی که حتماً یک نفر توانسته از شغل موردنظر تو پول‌سازی کند پس تو هم می‌توانی.

اگر به کسب‌وکارت علاقه داشته باشید و باور داشته باشید که می‌شود از آن بیزینس پول ساخت  چکار باید کرد؟

بلافاصله خروج از دایره من میدانم است، و به خودت بگو من باید بیشتر بدانم و یاد بگیرم که بهترین باشم.

شروع به مطالعه و تحقیق – کسب اطلاعات بیشتر  – کسب آگاهی بیشتر – مطالعه  بیشتر و تخصصی – تفکر – مشورت کردن – تحقیقات گسترده  – تجزیه‌وتحلیل – مطالعه مطالب تخصصی و حرفه‌ای و . . .  حال نوبت ارائه خدمات بهتر و ایجاد ارزش پیشنهادی بهتر از رقبا و در مقابل ارائه ارزش پیشنهادی باارزش و ارائه خدمات باکیفیت، دریافت وجه بهتر و بیشتر و این شروع پول‌سازی است.

وقتی به کارت علاقه داری و باور داری که شغل مهمی داری و آن شغل پول‌ساز است و خدمات تو بسیار مهم است با عشق از خواب بیدار می‌شوی و با تمام قدرت برای نفر اول شدن اقدام می‌کنید.

حرف آخر اینکه :

۱ – گام‌به‌گام پیش بروید و عجله نکن.

۲ – علاقه شخص خودت را پیدا کن.

۳ – باور و ایمان داشته باش که تو در آن شغل جزء  بهترین‌ها خواهی شد.

۴ – اقدام مناسب داشته باش.

۵ – آموزش پذیر باش.

۶ – ارزش پیشنهادی شما چیست؟

۷ – برای نفر اول شدن در آن بیزینس چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه