کتاب تغییر داستان تغییر نتایج

معرفی کتاب

عنوان:

تغییر داستان تغییر نتایج

موضوع:

موفقیت در کسب‌وکار، انتخاب شغل مناسب، نقش پول در کسب‌وکار

طراحی یک کسب‌وکار جدید

Business  – Management  – Money

نویسنده: جعفر کریم نژاد

مختصری از مقدمه کتاب:

 

 

بررسی داستان کسب‌وکار

قسمت اول

آیا با داستان دیگران زندگی می‌کنید؟

به‌ احتمال ‌زیاد، داستان‌های که با آن‌ها زندگی می‌کنیم یا با آن‌ها کسب‌وکاری داریم و یا از طریق داستان‌های که پول درمی‌آوریم، خودمان آن‌ها را نساخته‌ایم.

البته همه ما در ابتدا با داستان‌های پدر و مادر و جامعه مثل مدرسه یا رسانه‌ها رشد می‌کنیم و این نوع رشد لازم و ضروری است باید از جای شروع کرد و این قانون طبیعت است.

ولی ادامه داستان به خود ما بستگی دارد، مهم نیست تا به امروز با چه داستانی حرکت می‌کردیم مهم  از این لحظه به بعد است که چگونه داستان‌های جدیدی برای خودمان خلق می‌کنیم.

ذهن‌ناخودآگاه ما بر اساس داستان‌های موجود عمل می‌کند و کاملاً بر اساس داستان‌ پیش می‌رود، کاری با نوع ( مثبت یا منفی) داستان ندارند.

هر داستانی که باشد می‌پذیرد و آن را اجرا می‌کند.

در واقع وظیفه ذهن‌ناخودآگاه این است که داستان را تحویل بگیرد و بدون قضاوت آن را اجرا کند.

ذهن‌ناخودآگاه توانایی ویرایش یا خلق داستان را ندارد و تنها یک مجری است.

ذهن‌ناخودآگاه مانند یک زمین حاصل خیز است و برای آن فرق ندارد که شما درخت سیب، درخت پرتقال یا چه نوع درخت  می‌کارید.

ذهن‌ناخودآگاه بر اساس داستان شما پیش می‌رود به عبارتی می‌گوید با هر دست بدهی با همان دست خواهی گرفت. کاری با خوب و بد آن ندارد.

اساتید موفقیت می‌گویند هدف داشته باشید، مسیر مناسب را انتخاب کنید و سپس اقدام کنید.

همه آن‌ها با کلمات مشابه و نزدیک به هم بر این موضوع تأکید دارند. ولی گفته نمی‌شود که در این هدف‌گذاری چگونه داستانی دارید و چه کسی قرار است که در این داستان شما را همراهی کند.

در داستان شما مهم‌ترین موضوع استفاده از قدرت تخیل و منطق است که داستان را زیباتر و جذاب می‌کند.

به‌عنوان تمرین هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوید چند خط از یک داستان زیبا را برای خودتان بازنویسی کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه