خلق داستان کسب‌وکار جلسه اول

 

جلسه اول: 

“”وضوح یا شفاف””

لطفاً به سؤال‌ها زیر پاسخ ندهید، بلکه برای هرکدام داستانی کوتاه تعریف کنید.

تصمیم بگیرید؛  دقیقاً  چه می‌خواهید.

دقیقاً بنویسید که چه می‌خواهید؟

چه کسب‌وکاری دارید؟ چرا؟

قصد انجام چه کسب‌وکاری رادارید؟ چرا؟

آیا ایده جدیدی دارید؟

مهم‌ترین اهداف شما در کسب‌وکار چیست؟

آیا این موضوع برای آینده شما مناسب است؟

جایگاه فعلی شما در این کسب‌وکار چیست؟

افراد موفق در کسب‌وکار شما چه کرده‌اند تا موفق شدند؟

چرا برخی از افراد واقعا موفق هستند؟

روش کار افراد موفق در مدل کسب‌وکار شما چیست؟

پیش‌بینی یا هدف‌گذاری برای جایگاه آینده شما در کسب‌وکارتان چیست؟

 

صورت نیاز برای هر سؤال زمان‌بندی کنید و زمان مشخصی را برای آن تعیین کنید.

فهرستی از تمام‌کارها و برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف در کسب‌وکارتان را تهیه کنید

اولویت‌بندی فعالیت‌ها به‌صورت یک فیلم‌نامه برای رسیدن به نقطه پایان اول

فرض کنید که قرار است در داستان کسب‌وکار شما ۵ اتفاق بی افتد.

اولویت‌های خودتان را بر اساس مهم‌ترین‌ها و کم‌اهمیت‌ترین‌ها دسته‌بندی کنید.

مانند هدف‌گذاری عمل کنید. یک ماه بعد – سه ماه بعد – شش ماه بعد – یک سال بعد.

تعیین ضرب العجل: (( اقدام فوری))

موقعیت اضطراری است اگر انجام بدهم – اگر انجام ندهم.

درجه عمل‌گرایی خودتان را در حداکثر تنظیم کنید و برای رسیدن به نقطه حداکثری برنامه‌ریزی سریع داشته باشید.

مهم‌ترین کار برنامه‌ریزی روزانه است. هرروز صبح سه الی پنج برنامه داشته باشید. شلوغ نکنید.

درآمد ماه گذشته و منابع درآمدی ماه گذشته خودتان را بررسی کنید

مثال: من هرماه مبلغ  . . . .  تومان  از محل  فروش محصول  درآمد دارم.

– من هرماه . . . . .  تومان از  خدمات محصول  درآمد دارم.

از این نمونه مثال برای خودتان شخصی‌سازی کنید

 

خلاصه جلسه اول:

افرادی موفق و خیلی موفق در بازار هر شهری،  شدیدا هدف گرا هستند

مهم‌ترین هدف؟

زمان اجرایی شدن آن ؟

برنامه‌ریزی برای انجام؟

تصمیمات ساده روزانه؟

کنترل برنامه‌ریزی؟

تهیه یک دفتر برای ثبت داستان کسب‌وکار ((ثبت با سند برابر است؟))

برای هر جلسه یک داستان خلق کنید.

به تمام موارد بالا در قالب داستان بنویسید.

مهم نیست که نویسنده باشید.

مهم این است که برای کسب‌وکار خودتان داستانهای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه