داستان ثروت در کسبوکار
چطور داستان جدیدی برای خودمان و کسبوکارمان بنویسیم؟
سؤالی که خیلی مواقع دوستان میپرسند با چه الگوی باید داستان نوشتن؟
شما میتوانید هر فرد موفقی را که دوست دارید انتخاب کنید و در اینترنت داستانهای او را جستجو کنید
و بهراحتی میتوانید باکمی سعی و تلاش داستان بومیسازی شده خودتان را خلق کنید. برای این کار من با استفاده از مثالی دو موجود در خلق داستان خودمان کمک بگیریم.
دو موجود تقریباً هم قد و اندازه داریم که کاری شبیه به هم ولی از جنس متفاوت انجام میدهند و دست آورد هر دو کاملاً متفاوت است.
اولین موجود موردنظر مکس است، بله مکس موجودی است که تمرکز بر نقاط منفی و آلوده دارد و برایش مهم است که هر جا کثافت و میکروبی دیده میشود سریع خودش را به آنجا برساند.
در مقابل زنبورعسل را داریم که اگر در دشتی رها کنیم به دنبال بهترین گل و تولید عسل است.
در نوشتن داستان کسبوکار میشود به ناخواستهها و مشکلات فکر کرد و همچنین میشود به خواستهها و فرصتها پرداخت.
اینجا تفاوت ما با آن دو موجود این است که ما حق انتخاب داریم، تمرکز با ناخواستهها یا تمرکز بر خواستهها.
درنتیجه برای نوشتن داستان جدید خودتان، تمرکز را بر روی اهداف و فرصتها قرار دهید . با نوشتن فرصتها و خواستهها و تمرکز بر روی آنها و برنامهریزی برای رسیده به اهداف فکر کنید.
وقتی به دوستانم مشاور میدهم متوجه این موضوع هستم که خیلی از دوستان بیشتر نگران مشکلات هستند، پیشنهاد میکنم از مکس و زنبورعسل الگو بگیرید، تمرکز را از ناخواستهها بردارید و به دنبال بهترین فرصتها باشید.