قدرت داستان در کسب‌وکار

قدرت داستان در کسب‌وکار

داستانتان را تغییر دهید تا کسب‌وکارتان تغییر کند.

داستان کسب‌وکار شما نیاز به یک فیلم‌نامه دارد.

فیلم‌نامه شما نیاز به یک لاک لاین دارد.

لک لاین  چیست؟

تأثیر لاک لاین در قدرت داستان کسب‌وکار شما چگونه است؟

لاک لاین یک پیام تک سطری است

جمله‌ای که دقیقن مثل چوب جادو عمل می‌کند

لاک لاین به خلاصه‌، یکی دوخطی از فیلم‌نامه را میگویند.

((لاک لاین متنی است بین ۲۵ تا ۴۰ کلمه))

هدف از نوشتن لاک لاین چیست؟

هدف از نوشتن لاک لاین متقاعدسازی تهیه‌کننده‌ها برای تشویق و ترغیب در سرمایه‌گذاری و همکاری برای داستان شما است.

چگونه یک پیام تکی سطری برای داستان کسب‌وکار خودمان بنویسیم؟

هر یک از ما کسب‌وکاری داریم و هر کسب‌وکار داستان منحصربه‌فرد خودش را دارد. برای شروع کسب‌وکار جدید باید برای خودمان دلایل منطقی داشته باشیم و در ابتدا باید برای آن‌یک لاک لاین بنویسیم.

فرمول ساختن یک لاک لاین به شکل زیر است.

ناخواسته + راه‌حل + دستاورد

۱ – ناخواسته:

درواقع تا ناخواسته‌ای شکل نگیرید، داستانی جذاب برای تغییر  نخواهیم داشت.

ناخواسته‌ها در کسب‌وکار، ما را به سمت خواسته‌ها هدایت می‌کنند. به عبارتی تا کره‌ای و یا ناخواسته‌ای ایجاد نشود داستانی شکل نمی‌گیرد.

ابتدا باید ناخواسته و ناخواسته‌ها را شناسایی کنید، سپس به دنبال راه‌حل باشیم.

برای تغییر داستان کسب‌وکارتان ممکن است نیاز به یک تغییر کوچک داشته باشید و یا باید یک تغییر بزرگ را تجربه کنید.

حداقل سه دلیل برای طرحی یک لاک لاین در کسب‌وکار وجود دارد.

۱ – ۱ ناخواسته همواره ما را آزار می‌دهد.

۱ – ۲ نوشتن ناخواسته ارزش و دلایل راه‌حل ما را مشخص می‌کند.

۱ – ۳ نوشتن و راه‌حل ناخواسته می‌تواند در ذهن خودمان و دیگران ماندگار شود.

تذکر: سعی نکنید تمام مشکلات عالم و آدم را در دل یک ناخواسته قرار دهید.

همین‌که یک یا دو مورد از  ناخواسته را شناسایی کردید کافی است.

وقتی شروع نوشتن برای تغییر در داستان ناخواسته خودتان را در کسب‌وکار  آغاز می‌کنید، سعی کنید آن را به بهترین شکل ممکن بنویسید.

به تمام نکات ریز آن دقت کنید.

به تفاوت خودتان و دیگران در مواجه با آن ناخواسته خوب توجه کنید.

آیا ناخواسته شما در کسب‌وکارتان فقط برای شما است؟

آیا ناخواسته شما بر روی دیگران تأثیرگذار است؟

آیا روش حل شما برای دیگران مفید است؟

۲ – راه‌حل:

خیلی ساده و شفاف راه‌حل و یا راه‌حل‌های خودتان را بنویسید.

به دنبال مزایای راه‌حل خود باشید. از تعریف و تمجید دوری‌کنید.

تذکر: هنگام نوشتن برای تغییر  سعی کنید راه حل را کوتاه و مختصر بنویسید.

تذکر: در نوشتن برای تغییر در راه‌حل شفاف و واضح بنویسد.

دقت کنید: راه‌حل شما در نوشتن برای تغییر باید در ارتباط  با ناخواسته باشد.

۳_ دست آورد:

بعد از نوشتن در مورد ناخواسته و راه‌حل آن به فکر دستاوردهای آن باشید. هر دست آوردی که ممکن است بدست بیاورید را شفاف و واضح بنویسید.

از خودتان سؤال بپرسید:

با توجه به ناخواسته و راه‌حل فوق آیا دستاورد فوق ارزش بالای دارد؟

موانع احتمالی این تغییرات به چه صورت میتواند باشد؟

مهم ترین دست آورد این تغییر در کدام بخش کسب‌وکار و زدندگی من اثر بخش است؟

درنهایت: بعدازاینکه پیام لاک لاین خود را نوشتید، چند بار آن را بازنویسی کنید. در صورت امکان قبل از ادامه با کسی مشورت کنید. به بخش‌های دیگر کسب‌وکارتان سری بزنید و این موضوع را در دیگر قسمت‌ها بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه