پنج ایتم مدیریت درست

مدیر خوب

به نظر بنده برخی از خصوصیات یک مدیر خوب عبارت است از

۱ شنونده: مدیر خوب باید شنونده خوبی باشد او باید اجازه دهد تا کارکنان بتوانند به‌راحتی حرف‌ها و درد  و دل‌هایشان را بازگو کنند. با این دقت که مدیر خوب نباید اجازه بدهد تا افراد و کارکنان درباره  معایب دیگر همکاران خودشان سخن به میان بیاورند و به عبارتی بدی‌های همدیگر را لو بدهند بلکه باید کمک کنند تا کارکنان بیشتر توجه خودشان را به سمت نکات و محاسن همکاران خودشان جلب کنند با این کار ساده مدیریت به سمت بهبود رفتار سازمانی پیش‌قدم می‌شود.

۲ کنترل: مدیر خوب باید کارکنان را تحت کنترل خود داشته باشد نه بر اساس نگاه منفی بلکه بر اساس نگاه مثبت و کارکنان را با آموزش‌های مستمر و صحیح و علمی به سمت اهداف مجموعه هدایت کند. و البته ممکن است این تحت کنترل قرار دادن کارکنان با نگاه منفی باشد، مجموعه دست‌خوش عواقب منفی خواهد شد و از مسیر رسیدن به اهداف دور خواهد شد.

۳ برنامه‌ریزی:  مدیر خوب باید برنامه‌ریزی خوبی برای هرروز داشته باشد و بر اساس یک برنامه منظم در راستای اهداف مجموعه اقدام کند و در پایان هر شب برنامه آن روز و میزان دستاوردها را بررسی کند و برای روز بعدی برنامه‌ای جدید داشته باشد.

۴ اتاق فکر: یک مدیر خوب همیشه به این ایده که باید به‌طور منظم و مشخص در لایه‌های مختلف تیمی اتاق فکر داشته باشد و از تمام کارکنان در طبقات مختلف سازمانی به‌صورت منظم و هدفمند استفاده کند.

۵ من میدانم: یک مدیر خوب هیچ‌گاه در دایره من میدانم خودش قرار نمی‌گیرد و برای خودش یک شعار دیگر دارد و می‌گوید من باید بدانم پس همیشه مطالعه در سرلوحه برنامه‌هایش قرار دارد و آموزش پذیر بودن را بر خود واجب می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه