شارژ آپارتمان

 

چرا باید در آپارتمان شارژ پرداخت کنیم

وقتی در یک آپارتمان که به‌صورت مجموعه‌ای از واحدهای مسکونی و یا ترکیبی از واحدهای مسکونی و اداری هستید و واحدی دارید چه در حال استفاده و چه در شرایط بدون استفاده و به عبارتی بسته باید یک سری از هزینه‌ها را که به‌صورت مشترک و عمومی است را پرداخت کنید.

که پرداخت هزینه‌ها بر اساس قوانین آن مجموعه می‌تواند به‌صورت ماهیانه و یا دوره‌ای مانند هر سه ماه پرداخت گردد، که با آن شارژ ساختمان میگوییم.

به همین منظور در سال ۱۳۴۳ قانونی تصویب شد به‌عنوان قانون تملک آپارتمان‌ها. در ماده ۲۸ قانون تملک آپارتمان‌ها به‌صراحت در این مورد بیان‌شده است.

مبلغ مشخص‌شده شارژ ساختمان می‌بایست برای هزینه‌های مانند آب، برق، گاز که به‌صورت کنتور مشترک هستند و یا هزینه‌های مانند نگهبانی و یا خدمات نظافت و سربداری و همچنین هزینه‌های مانند نگهداری مشاعات و تعمیرات احتمالی تأسیسات  از قبیل موتورخانه و یا نگهداری باغچه و فضای سبز.

مدیر ساختمان وظیفه دارد تا تمامی هزینه‌ها و موارد فوق را مدیریت و کنترل کند.

لازم به ذکر است که خانه‌ها و واحدهای خالی نیز می‌باید هزینه‌های مربوط را پرداخت کنند.

2 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر.
      در مورد پاسخ به سوال شما
      چند سوال
      ۱- چند واحد در ساختمان شما وجود دارد؟
      ۲ – دارای واحد اداری و تجاری هستید یا فقط مسکونی؟
      ۳ – انشعابات ( آب، برق، گاز و غیره ) به صورت انفرادی است و یا کلی؟
      شارژ زمانی پرداخت میشود که مدیری وجود داشته باشد که بتواند به کارها رسیدگی کند و حساب بانکی مشخص در نظر گرفته باشد.
      اگر ساختمان مدیریت ندارید موضوع نحوه رسیدگی به هزینه های مربوط چگونه خواهد شد؟.
      در هر صورت اگر مدیر ندارید برای هزینه های ساختمان باید یک یا چند نفر کارهای ساختمان را رسیدگی کنند و هزینه ها در لحظه پرداخت شود.
      در نهایت اگر ساختمان شما بیش از چهار واحد میباشد باید به فکر مدیر ساختمان باشید و برای مدیر میتوان حق الزحمه در نظر گرفت و اگر تعداد واحد ها بیش از ده واحد باشد باید مدیر استخدام کنید و مدیر میتواند از اعضا باشد که با رای گیری مالکین یا هیت مدیر اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه