اقدامات لازم در طول بازدید.
اگر مشاور و کارشناس هستید:
اقدامات لازم در طول بازدید به دو بخش مجزا تبدیل میشود. دقت کنید که سلیقه افراد با یکدیگر کاملاً متفاوت است، شما باید به نظرات و سلیقههای مشتریان اهمیت بدهید و برای آنها ارزش قائل شوید.
بخش اول بهصورت کارشناسی و اختصاصی است که شما وظیفهدارید از تمام موارد و نکات برجسته ملک آشنا باشید با دقت نقاط قوت و نقاط ضعف را شناسایی و با مالک در میان بگذارید.
میتوانید به موارد مثبت ملک توجه کنید و آنها را در ذهن داشته باشید و گاهی آنها را مرور کنید.
در طول مسیر سعی کنید رابطه خوبی با مالک داشته باشید و همیشه ارتباط خودتان را با سازندهها عالی نگهدارید.
در بخش دوم بازدید به همراه مشتری است، در اینجا باید توجه شما بر علایق و سلیقههای مشتری باشد و نقاط قوت را برای مشتری بهتر معرفی کنید، بهعنوانمثال اگر مشتری شما خانم بود و یا همراه خانم داشت حتماً به آشپزخانه بروید و از نقاط قوت آشپزخانه صحبت کنید.
تذکر هیچگاه دو گروه مشتری را برای بازدید بهطور همزمان نبرید، حداقل این است که دو سلیقه و نگاه متفاوت در یکجا مطرح میشود که میتواند باعث شود تا هیچکدام به مشتری اصلی شما تبدیل نشوند.
اگر مشتری به نقاط ضعف اشاره کرد، بههیچوجه انکار نکنید و بلکه تائید نیز کنید در این مواقع به شکلهای مختلف میتوان موضوع را و توجه مشتری را تغییر داد. بهعنوانمثال اگر مشتری از بخشی ایراد گرفت در پاسخ بگویید، درست است حق کاملاً با شما است ولی توجه کنید که ( در اینجا به موارد برجسته و باارزش ملک اشارهکنید) و با این اقدام بهراحتی میتوانید هم کارد مشتری را بشکنید و هم توجه مشتری را به نقاط قوت ملک جالب کنید.
و اما اگر مشتری هستید:
حواستان به تمام جزئیات باشد به دقت بررسی کنید، ضعف ها را شناسایی و حدود هزینه های آن را در نظر بگیرید و آن را مطرح کنید.
نقاط قوت را پیدا کرده و ارزش ملک را در ذهن خودتان تخمین بزنید، احساسی تصمیم نگیرید.